Succé för Bingolotto och uppesittaren

20191223_104634

Under denna perioden är det som mest att göra för mig i mitt arbete. Ett arbete som handlar om att optimera intäkterna för föreningslivet och då är såklart Bingolottos uppesittarkväll en riktig guldkalv. Över 4 miljoner sålda lotter och över 60 miljoner till föreningslivet – visst har jag världens bästa jobb? Tillbringade hela den 23/12 i Nordstan med att sälja lotter till kvällens program. Önnereds lagkapten Viktor Rhodin sålde lotter, Rickard Olsson på plats och Blåvitts Micke Nilsson som köpare – en grym bild helt enkelt och en bild som säger mycket vad kvällen betyder för många. Även nu inför Nyår är det full rulle och det kommer troligen säljas 1,5 miljoner lotter och vi räddar kvällen för väldigt många som sitter ensamma och det blir även här många härliga miljoner till Svenskt föreningsliv – känns så bra!

20191224_170222

Hade en härlig julafton med nära och kära och en juldag hemma hos min dotter med mina barn – så underbart och mysigt.

20191227_153545

På annandag jul drog jag och Anna till vårt paradis och där kommer vi vara fram till 6 januari. Det blir alltså vårt första nyårsfirande här och det skall bli härligt. Här njuter vi till fullo och vilar upp i lugnet, kan verkligen slappna av här och njuta. Blir en kort sväng hem den 30 december för att jobba under finaldagen på Norden Cup i handboll. En turnering som Kärra HF genomför lysande med lag från hela norden.

Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

@speakermikael