Grym möjlighet, då tar man den!

Igår blev det en härlig padel match med gänget på bilden nedan. Jag och Tobbe lirade mest ihop och självklart gick vi segrande ur striden 🙂 Mitt tycke för padel bara ökar för varje gång jag spelar. Men jäklar var jag fick springa 🙂

20200123_150432(0)

Sebban till Genoa kom såklart som en överraskning och visst hade man önskat honom kvar i Blåvitt med sitt hjärta för laget och föreningen. Sebban har varit mycket viktig för de yngre spelarna att se upp till men också en vägvisare vad som krävs och förväntas göra när man drar på sig den blåvita tröjan. Den största förlusten tror jag blir vid sidan av planen där Sebban alltid påpekat vad som krävs i denna föreningen och visat en vinnarskalle som smittat av sig på övriga och inte minst de yngre spelarna i truppen.

Självklart skall Sebastian ta chansen att lira i Italien när möjligheten nu dök upp. Tror att även Sebastian blev överraskad precis som oss andra. Får man den möjligheten vid nuvarande ålder är det bara att lyfta på hatten och önska lycka till. Bättre klimat, bättre liga och en möjlighet att vara med och påverka lagets nuvarande tabellplacering – finns helt enkelt inget att förlora. Skulle Genoa klara sig kvar kommer Sebban bli hyllad, åker man ur kommer man bara inse att uppdraget var omöjligt och ingen skugga kommer falla på Sebastian. Skickade ett sms för en stund sedan till Sebban och önskade lycka till, naturligtvis kom det också ett svar direkt, det är sån han är Sebastian – mån om alla!

IMG_20200123_175823

Kör så det ryker Sebban – jag står bakom dig till 100%

@speakermikael